Democratic Underground Latest Greatest Lobby Journals Search Options Help Login
Google

[es] Dictan medida privativa de libertad contra líder estudiantil Carlos Graffe

Printer-friendly format Printer-friendly format
Printer-friendly format Email this thread to a friend
Printer-friendly format Bookmark this thread
This topic is archived.
Home » Discuss » Places » Latin America Donate to DU
 
spanza Donating Member (363 posts) Send PM | Profile | Ignore Mon Oct-19-09 02:36 PM
Original message
[es] Dictan medida privativa de libertad contra líder estudiantil Carlos Graffe
11:43 AM Caracas.- El tribunal tercero de Control de Caracas dictó hoy una medida privativa de libertad en contra del líder estudiantil del estado Carabobo y miembro de la directiva de la organización civil Asoesfuerzo, Carlos Graffe.

El abogado del estudiante, Jesús Loreto, dijo que por las pruebas mostradas en el expediente lo que ha quedado en evidencia en este caso es la "falta de seriedad para determinar la identidad de las personas".

Dijo que la policía no fue al registro oficial de los venezolanos el Saime, antigua Onidex, sino que sacó los datos de la red social facebook. "La misma Fiscalía, la misma policía estableció que mi defendido es inocente porque insisto la fotografía de la solicitud Fiscal tiene una foto y esa foto es de una persona completamente distinta a Carlos Graffe".

Por esta razón es que sostuvo que dejar detenido al joven estudiante constituye un delito. "Es una privación ilegítima de libertad porque utilizan la foto de otra persona para apresarlo".

Minutos antes de entrar a la Fiscalía, Graffe denunció "un montaje de expediente por parte de la Fiscalía". A media mañana de hoy acudió a la Fiscalía para conocer cuál era su estatus jurídico ya que fue informado de que desde este organismo se le pretende involucrar en el mismo expediente de la marcha del 22 de agosto por los cuales han sido acusados el estudiante Julio Rivas y los dirigentes políticos Richard Blanco y Óscar Pérez.

"Vengo a desmontar un show que ha montado la Fiscalía en mi contra y que lo ha montado para amedrentar y para callar a los estudiantes (…) me quieren imputar por unos hechos que nunca he cometido y que vamos a demostrar que son totalmente falsos", dijo antes de entrar a la audiencia.

Aseguró que el video que circula por Internet señalándolo como uno de los que aparece en el material audiovisual es también un montaje. "(En el video) se puede apreciar claramente que no soy yo, una supuesta investigación arrojó que buscando por el portal de facebook se puede conseguir una foto identificada a la persona en ella como Graffe con mi cédula de identidad y no soy yo". .

"Las fotos que aparecen en el supuesto expediente la describen como una persona robusta y de alta estatura, yo soy delgado y no mido más de 1.68 cm", recalcó.


Rest of the article
http://www.eluniversal.com/2009/10/19/pol_ava_dictan-medida-privat_19A2918451.shtml
Printer Friendly | Permalink |  | Top
spanza Donating Member (363 posts) Send PM | Profile | Ignore Mon Oct-19-09 02:43 PM
Response to Original message
1. Bench warrant against student leader
Short version in english

Politics
The Caracas 3rd Control Court issued on Monday a bench warrant against student leader in central-northern Carabobo state and a member of NGO Asoesfuerzo Carlos Graffe.

Jesús Loreto, the student's attorney, said that based on the evidence produced, the case showed "lack of seriousness to determine people's identity."

He said that the police did not use the Venezuelan Administrative Service of Identification, Migration and Citizenship (Saime), but social network Facebook.

"The Attorney General Office itself, the police themselves, found that my principal is not guilty, because, I insist, the Attorney General Office has a photo of a person completely different from Carlos Graffe."

For this reason, Loreto claimed that the detention of the young student is a crime. "It is illegitimate deprivation of freedom, because they have used the picture of someone else to imprison him."
Printer Friendly | Permalink |  | Top
 
ChangoLoa Donating Member (1000+ posts) Send PM | Profile | Ignore Mon Oct-19-09 07:33 PM
Response to Reply #1
2. He is free now
The accusation was based on a picture from another man:)
Printer Friendly | Permalink |  | Top
 
DU AdBot (1000+ posts) Click to send private message to this author Click to view 
this author's profile Click to add 
this author to your buddy list Click to add 
this author to your Ignore list Fri Apr 19th 2024, 10:44 AM
Response to Original message
Advertisements [?]
 Top

Home » Discuss » Places » Latin America Donate to DU

Powered by DCForum+ Version 1.1 Copyright 1997-2002 DCScripts.com
Software has been extensively modified by the DU administrators


Important Notices: By participating on this discussion board, visitors agree to abide by the rules outlined on our Rules page. Messages posted on the Democratic Underground Discussion Forums are the opinions of the individuals who post them, and do not necessarily represent the opinions of Democratic Underground, LLC.

Home  |  Discussion Forums  |  Journals |  Store  |  Donate

About DU  |  Contact Us  |  Privacy Policy

Got a message for Democratic Underground? Click here to send us a message.

© 2001 - 2011 Democratic Underground, LLC