HomeLatest ThreadsGreatest ThreadsForums & GroupsMy SubscriptionsMy Posts
DU Home » Latest Threads » Forums & Groups » Main » Video & Multimedia (Forum) » Local ABC News station in...

Tue Nov 6, 2012, 07:47 PM

Local ABC News station in Columbus Ohio tries to influence the election with a little PROPAGANDA

No, this is not FAUX NEWS. It's WSYX, the local ABC affiliate in COLUMBUS OHIO shoving a little last minute propaganda down the viewers' throats just hours before the election.

All I can say is.....W-T-F?

3 replies, 1671 views

Reply to this thread

Back to top Alert abuse

Always highlight: 10 newest replies | Replies posted after I mark a forum
Replies to this discussion thread
Arrow 3 replies Author Time Post
Reply Local ABC News station in Columbus Ohio tries to influence the election with a little PROPAGANDA (Original post)
TrollBuster9090 Nov 2012 OP
greiner3 Nov 2012 #1
TrollBuster9090 Nov 2012 #2
marble falls Nov 2012 #3

Response to TrollBuster9090 (Original post)

Wed Nov 7, 2012, 12:05 AM

1. This is one of the stations;


Sinclair Broadcasting owns.

This is a truly slimy group of people and one could even say this is mild compared to what the owner of the company, David D. Smith and his father, the founder, have been involved with in politics in the past;

"Nightline controversy

In 2004, Sinclair attracted controversy when it decided that seven of its ABC-affiliated stations would not broadcast an April 30 airing of Nightline, which was a tribute to the soldiers killed in the 2003 invasion and subsequent occupation of Iraq.[16]

The group issued a statement that said in part, "The action appears to be motivated by a political agenda designed to undermine the efforts of the United States in Iraq." ABC responded, saying that the program was meant to be "an expression of respect which seeks to honor those who have laid down their lives for this country."

"Kerry film controversy

In October 2004, it was reported that Sinclair would order all 62 of its affiliate stations to preempt prime time programming to air Stolen Honor: Wounds That Never Heal, a documentary critical of U.S. presidential candidate John Kerry's anti-Vietnam War activism, just two weeks before the November 2 election.[17] The film was produced by Carlton Sherwood, a former associate of Tom Ridge, and accuses John Kerry of prolonging the Vietnam War because of his anti-war activism. The organization Swift Boat Veterans for Truth, an anti-Kerry organization whose name become well known in the 2004 election year, was cross-promoting the film as part of a $1.4 million advertising campaign.[18]

In response, the Democratic National Committee filed a legal motion with the Federal Election Commission stating that it is inappropriate for the media organization to air "partisan propaganda" in the last 10 days of an election campaign.[19]"

Obama infomercial controversy

In November 2010, it was reported that five Fox affiliates and one ABC affiliate owned by Sinclair broadcast an infomercial critical of President Barack Obama, Breaking Point: 25 Minutes that will Change America, which was sponsored by the National Republican Trust Political Action Group.[21] The infomercial painted Obama as an extremist, in which, during the 2008 presidential campaign, claimed he received some campaign money from the Hamas terrorist group, and claimed to have said in a speech, "You want freedom? You’re gonna have to kill some crackers! You gonna have to kill some of those babies." The special also discusses Obama advisers Van Jones and John Holdren, as well as Obama staff Anita Dunn, Kevin Jennings, Carol Browner, and Cass Sunstein -- all in an unflattering light; in one case, the special claimed that Holdren said that trees should be permitted to sue humans in court."

And I think this about sums it all up;

"Relationship to Glencairn/Cunningham

Between 1994 and 1997, nine stations owned by Glencairn Ltd. entered LMAs with Sinclair-owned stations in the same cities. Glencairn was owned by Edwin Edwards, a former Sinclair executive, who also personally owned WPTT in Pittsburgh. It held itself out as a minority-owned broadcaster.

However, Carolyn Smith, wife of Sinclair founder Julian Smith and mother of current Sinclair CEO David Smith, supplied Glencairn's initial capital and controlled 70 percent of Glencairn's stock. In December 2001, after complaints from Jesse Jackson and several other media companies, the Federal Communications Commission (FCC) fined Sinclair $40,000 for illegally controlling Glencairn. Sinclair tried to merge outright with Glencairn in 2001 and purchase Edwards' Pittsburgh station. However, the FCC only allowed four of the stations to come directly under the Sinclair banner. Glencairn kept the other six stations and changed its name to Cunningham Broadcasting. Nearly all of Cunningham's stock (90 percent) is owned by trusts in the name of four members of the Smith family, and all six Cunningham stations have LMAs with Sinclair stations. Based on these arrangements, Glencairn/Cunningham has served merely as a shell corporation with the sole purpose of evading FCC ownership rules.

In three markets, Cunningham owns the fourth-highest rated station while Sinclair owns one of the three highest-rated stations. The FCC's duopoly rules do not allow common ownership of two of the four highest-rated stations in a single market. In Cunningham's three other markets, there are too few stations or unique station owners to permit a Sinclair duopoly. The FCC requires a market to have eight unique station owners once a duopoly is formed."

In other words, in several markets, this family dominates nearly ALL the tv stations. Once the FOX station is added to the mix, well, you can take it from there.

Reply to this post

Back to top Alert abuse Link here Permalink

Response to greiner3 (Reply #1)

Wed Nov 7, 2012, 05:59 AM

2. Thanks for the INFO!

Reply to this post

Back to top Alert abuse Link here Permalink

Response to greiner3 (Reply #1)

Wed Nov 7, 2012, 02:33 PM

3. Faux Fox!

Reply to this post

Back to top Alert abuse Link here Permalink

Reply to this thread