HomeLatest ThreadsGreatest ThreadsForums & GroupsMy SubscriptionsMy Posts
DU Home » Latest Threads » Forums & Groups » Main » General Discussion (Forum) » Rupert Murdoch-owned outl...

Fri Feb 10, 2017, 11:05 PM

Rupert Murdoch-owned outlets get only US questions at Trump-Japan press event

President Trump only chose media outlets owned by conservative mogul Rupert Murdoch to ask questions during Fridayís joint press conference with Japanese President Shinzo Abe.

The White House typically says in advance which outlets will be allowed to ask questions of the world leaders during such events, most often on a rotating basis.

Trump called on reporters from the New York Post and Fox Business Network, two outlets that are owned by Murdoch's News Corp. No other American reporters were called on during the press conference.
The Postís Daniel Halper, who published a book critical of Trump's presidential rival, Hillary Clinton, in 2014, asked Trump about his reaction to a federal court's ruling on Thursday that kept his travel ban inactive. Halper also asked Abe about his response to Trumpís decision to drop out of the Trans-Pacific Partnership, a multi-country trade deal that included Japan.


This week, the Financial Times reported that Murdoch sat in on Trumpís interview with The Times of London, which is also owned by News Corp. Murdoch has reportedly sought a closer relationship with Trump after initial skirmishes between Trump and Murdoch's Fox News during the Republican primary.


I posted this here earlier today about the WSJ, another Murdoch publication.

Conflict Over Trump Forces Out an Opinion Editor at The Wall Street Journal

The Wall Street Journalís editorial features editor has left the paper following tensions over the section drifting in a pro-Donald Trump direction.

News of the departure of Mark Lasswell, who edited op-eds for the Journal, comes as the paperís internal tensions over Trump have begun to spill into public view. The reliably hawkish, pro-trade, small government conservative Journal op-ed page has been challenged by the rise of the populist, nationalist Trump movement. The Journalís opinion pages have been a showcase for the intra-right divide over Trump, featuring Trump-sympathetic writers like Bill McGurn alongside anti-Trump columnists such as Bret Stephens. Lasswell appears to be a casualty of that divide, and his dismissal a victory for the pro-Trump faction on the editorial staff.

According to two sources with direct knowledge of the situation, Lasswell was in effect phased out over a period of months from the paper. He took a book leave during the election following conflict with his boss Paul Gigot, the editorial page director, about the extent to which the page should run material sympathetic to Trump.


According to a source close to Lasswell, the relationship between Lasswell and Gigot broke down in June when Gigot blocked Lasswell from publishing op-eds critical of Trumpís business practices and which raised questions about his alleged ties to Mafia figures. Lasswell asked Gigot for a book leave for the remainder of the election. Gigot, who had been critical of Trump, took a ďsudden turnĒ on the candidate, the source said. In a note to staff on July 5, Gigot announced Lasswellís leave. The note reads in part:


1 replies, 705 views

Reply to this thread

Back to top Alert abuse

Always highlight: 10 newest replies | Replies posted after I mark a forum
Replies to this discussion thread
Arrow 1 replies Author Time Post
Reply Rupert Murdoch-owned outlets get only US questions at Trump-Japan press event (Original post)
herding cats Feb 2017 OP
elehhhhna Feb 2017 #1

Response to herding cats (Original post)

Fri Feb 10, 2017, 11:34 PM

1. Ivanka is a paid trustee for Murdochs two youngest children's Inheritance


Got to pay your friends back

Reply to this post

Back to top Alert abuse Link here Permalink

Reply to this thread