Democratic Underground Latest Greatest Lobby Journals Search Options Help Login
Google

56 people murdered in Caracas over the weekend!!!!!!!!

Printer-friendly format Printer-friendly format
Printer-friendly format Email this thread to a friend
Printer-friendly format Bookmark this thread
This topic is archived.
Home » Discuss » Places » Latin America Donate to DU
 
Bacchus39 Donating Member (1000+ posts) Send PM | Profile | Ignore Thu Dec-10-09 08:46 AM
Original message
56 people murdered in Caracas over the weekend!!!!!!!!
!!!!!!!!!

el universal transposed the number. thank God its only 56


http://english.eluniversal.com/2009/12/07/en_pol_art_sixty-five-people-ki_07A3160213.shtml

CARACAS -- Fifty-six people were murdered in Caracas over the weekend, in a wave of weekend violence that left the local morgue overflowing with bodies, local press reported Tuesday. News reports on the deadly violence cited figures provided by the local morgue because the government stopped disclosing homicide statistics months ago, as polls showed crime surpassing unemployment and inflation as the top concern of Venezuelans.

“They killed him to steal 10 bolivars (US$4.6),” read the headline of one story published Tuesday in the daily Ultimas Noticias, about a 19-year-old gunned down in the impoverished Petare neighborhood.

Subscribe to The China Post and save 25%. Click hereSharePrintEmail

http://www.chinapost.com.tw/international/americas/2009/10/08/227749/Wave-of.htm


Printer Friendly | Permalink |  | Top
ChangoLoa Donating Member (1000+ posts) Send PM | Profile | Ignore Thu Dec-10-09 11:42 AM
Response to Original message
1. 'normal weekend'/
Edited on Thu Dec-10-09 11:43 AM by ChangoLoa
I read it was 65 too...


Planes de Navidad y Caracas Segura no disminuyen homicidios
El primer fin de semana de diciembre dejó 22 muertes más que en 2008

A pesar de que sólo el primer fin de semana de diciembre dejó 65 muertes y ya en lo que va de mes más de 90 cadáveres han ingresado a la morgue de Bello Monte, las policías que hacen vida en la capital han comenzado los programas especiales de prevención en Navidad, cada uno por su cuenta.

Las reuniones de coordinación policial, ahora Caracas Segura, que se realizan semanalmente en el Ministerio de Interior y Justicia, y que pretenden discutir cifras de delitos y planes de acción para evitarlos, no han logrado que se disminuya el delito líder: el homicidio.

Parte del problema es que Coordinación Policial del Ministerio se ha negado a facilitar cifras a algunas policías, y por ejemplo los directivos de la Policía de Chacao no son invitados a las reuniones.

El comisario Freddy Rico, director de Polibaruta, explica que cada municipio tiene su propia operatividad, y al menos en Baruta sólo hay una carpa de Caracas Segura en Las Minas, el resto del apoyo lo tienen de Polimiranda y la Guardia Nacional. Rico explica que la Policía Metropolitana nunca ha estado presta a integrarse, a pesar de que tiene orden de hacerlo.

Mientras la ciudad entra en el mes de más incidencia delictiva en el año, el pasado viernes se anunció que 1.060 funcionarios de la nueva Policía Nacional, procedentes de la PM y de Tránsito Terrestre, saldrán a las calles de la parroquia Sucre y municipio Libertador, en los primeros 15 días de diciembre.

Pero hasta ahora ni la presencia del nuevo cuerpo, cuyos funcionarios vestidos de azul y caqui, con rayas rojas a los lados del pantalón -que aún no se ven-, ni la actividad de la PM, han impedido los homicidios.

Hasta las cifras de muertes en el fin de semana se han incrementado para esta Navidad. En 2008 el último fin de semana de noviembre registró 38 homicidios, este año fueron 48, y el primer fin de semana de diciembre del año pasado fueron 43.

Fallas de alcance Rocío San Miguel, directora de la ONG Control Ciudadano, dice que la actual situación se debe "al fracaso de una década sin políticas de seguridad ciudadana", y agrega que lo más difícil de enfrentar en los próximos 20 años será "la violencia enraizada y de inmensas proporciones".

San Miguel explica que a las policías municipales no se les puede pedir más de lo que hacen ahora, pues cuentan con presupuestos y personal restringidos. El director de Polisucre, comisario Manuel Furelos, dice que se requerirían para el municipio seis mil efectivos y ahora no lo atienden ni siquiera unos dos mil, y comenta: "Entonces, cómo podemos rendir, es una tarea titánica".

Para San Miguel, las muertes se seguirán incrementando mientras no haya controles sobre armas, municiones y policías, y que éstas se sometan a auditorías confiables, mal del que padecerá la nueva Policía Nacional, porque no existe control democrático de otros entes sobre las instituciones del Estado que regentan estos cuerpos.

La especialista explica que el problema de seguridad ciudadana recae sobre una policía nacional, y las policías regionales, y luego sobre policías de investigación como el Cicpc.

Pero dice que de lo más grave que está ocurriendo es que, según los datos que ellos manejan, cerca de 60% de los homicidios tienen como agentes de ejecución a los organismos de seguridad del Estado.
Printer Friendly | Permalink |  | Top
 
Bacchus39 Donating Member (1000+ posts) Send PM | Profile | Ignore Thu Dec-10-09 12:27 PM
Response to Reply #1
2. I may be confusing weekends then. I think the 56 was from a weekend in October I see
Edited on Thu Dec-10-09 12:28 PM by Bacchus39
so last weekend was 65 then????


am I reading this correctly??

Pero dice que de lo más grave que está ocurriendo es que, según los datos que ellos manejan, cerca de 60% de los homicidios tienen como agentes de ejecución a los organismos de seguridad del Estado.


But he says what is most grave that is occurring is that, according to the data they administer, about 60% of the homicides are by members of the State security organizations.
Printer Friendly | Permalink |  | Top
 
Braulio Donating Member (860 posts) Send PM | Profile | Ignore Fri Dec-11-09 07:20 PM
Response to Reply #2
3. Vigilante Justice?
Maybe it's like in the movie where Charles Bronson runs around killing bad guys? A Venezuelan friend tells me it's so bad his nephew was murdered two weekends ago when he stepped out of a party to use the cell phone, and a guy came up and stabbed him in the heart to steal it. Maybe what they need to do is give everybody a gun, so it's like the Wild West in the USA in the 1840's.
Printer Friendly | Permalink |  | Top
 
DU AdBot (1000+ posts) Click to send private message to this author Click to view 
this author's profile Click to add 
this author to your buddy list Click to add 
this author to your Ignore list Thu Apr 25th 2024, 12:31 PM
Response to Original message
Advertisements [?]
 Top

Home » Discuss » Places » Latin America Donate to DU

Powered by DCForum+ Version 1.1 Copyright 1997-2002 DCScripts.com
Software has been extensively modified by the DU administrators


Important Notices: By participating on this discussion board, visitors agree to abide by the rules outlined on our Rules page. Messages posted on the Democratic Underground Discussion Forums are the opinions of the individuals who post them, and do not necessarily represent the opinions of Democratic Underground, LLC.

Home  |  Discussion Forums  |  Journals |  Store  |  Donate

About DU  |  Contact Us  |  Privacy Policy

Got a message for Democratic Underground? Click here to send us a message.

© 2001 - 2011 Democratic Underground, LLC