HomeLatest ThreadsGreatest ThreadsForums & GroupsMy SubscriptionsMy Posts
DU Home » Latest Threads » Denzil_DC » Journal
Page: 1 2 3 4 5 6 Next »

Denzil_DC

Profile Information

Member since: Mon Sep 7, 2009, 12:57 AM
Number of posts: 1,260

Journal Archives

Culture Secretary John Whittingdale Caught in Prostitution Scandal

Or so it says here:



Byline can reveal a year long relationship between a senior figure in David Cameron’s government and a dominatrix which potentially jeopardized government security and left ministers open to blackmail. John Whittingdale, now Secretary of State for Culture, Media and Sport {was} involved in a long relationship between at least November 2013 and January 2015 with Olivia King, a well known escort who specializes in domination and sado-masochistic practices. It is unknown whether the relationship continues.

...

As Culture Secretary, Whittingdale’s brief includes press regulation, the BBC Charter and OfCom, including the implementation of press regulation based on recommendations from the Leveson report.

Whittingdale’s relationship has been an open secret in Westminster and Fleet Street circles, and major tabloid and broadsheet papers including the Mail on Sunday and The Independent have undertaken extensive investigations and written stories, only to have the stories abandoned at the last minute. In emails seen by Byline, the Editor of the Independent, Amol Rajan, wrote in a December 7 2015 email to a source that he had made the decision to not run the story on ‘editorial grounds’. However, the previous day, Rajan had met with Whittingdale and Daily Mail editor Paul Dacre at the Society of Editors Conference in December 2015. When he delivered the keynote address, he stated that he was minded not to implement a major recommendation of the Leveson inquiry and passed by Parliament as part of the Courts and Crimes Act.

...

One senior source associated with a major tabloid newspaper said they believed the story had been withheld for ‘political’ rather than editorial reasons because of Whittingdale’s significant influence over legislation related to the media.

...

We can also reveal that while she was involved with Whittingdale, Ms. King was also involved in a relationship with a member of the London underworld, who has a previous firearms conviction.Whittingdale’s relationships with prostitutes are said to be well known in the London underworld and could potentially leave him exposed to blackmail considering his senior position in the Government.

https://www.byline.com/column/51/article/950

'All his fault': David Cameron blamed George Osborne for disability benefits row, ...

... Cabinet source claims

David Cameron has reportedly told a Cabinet colleague in private that the Chancellor was entirely to blame for the devastating row over cuts to disability benefits.

As the Conservatives were engulfed by a bitter civil war following Iain Duncan Smith’s resignation from the Cabinet, The Times cited a Cabinet source as saying the Prime Minister had turned on George Osborne, his long-standing political ally.

However Downing Street denied the report and insisted Mr Cameron and Mr Osborne were as close as ever.

There has been speculation that the Chancellor could be forced to resign and that the Government’s Finance Bill could be defeated in the Commons this week.

http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/iain-duncan-smith-resigns-all-his-fault-david-cameron-blamed-george-osborne-for-disability-benefits-a6943366.html


I'll hold off popping my champagne until Cameron expresses his full support for Osborne.

George Osborne forced to cancel photoshoot by furious disability cuts protest

Furious disability campaigners forced George Osborne to abandon a planned photoshoot with under fire Tory MP Zac Goldsmith today.

Placard-waving protesters screamed “blood on your hands” as the pair cut short the scheduled event after just two minutes at which Goldsmith hinted at a Government a U-turn.

...

Instead of the planned ‘walkabout’, the Millionaire MPs donned hard hats and hi-vis vests but hid from chanting protesters in a makeshift office in a metal container for two hours at Northumberland Park Station in Tottenham.

Tory aides then instructed Transport for London engineers to dig a hole for the photoshoot on industrial land out of shouting distance of the irate group.

...

Eventually Osborne and a sheepish-looking Zac Goldsmith dashed out of the container in to a Range Rover Discovery which drove them just 100 metres to the hole as protesters shouted “shame on you”.

Then less than two minutes later Osborne was whisked away past protesters in his blacked out Range Rover.

http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/george-osborne-forced-cancel-photoshoot-7586576#ICID=sharebar_twitter


So many jokes, so little time.

Things you hear on the radio, No. 1

This was tucked away toward the end of today's Radio 4 PM news programme.

Brenda, mother of a 21-year-old autistic son, had this to say about the planned cuts to Personal Independence Payments:

I find the idea of taking £30 a week off people in order to encourage them to work really very strange, because at the same time as you’re taking £30 off people to encourage them to work, you’re paying other people more money. If you’re in the elite, if you’re in the government, if you’re at the top of the industry, you need to be paid money as a reward. You need to be paid money to make you do your job better.

However, if you’re at the bottom, you have to have money taken away from you in order to make you work, in order to make you work better.

And that seems a bit of a conundrum, really, because we’re all human.


There's more from Brenda on iPM, broadcast tomorrow at 5:45 (yes, that's in the morning), or available online here: http://www.bbc.co.uk/programmes/b073bblf

This may be a good time to drop this here:

Maggie Chapman: How a dodgy spreadsheet and a bad joke created the Tory austerity lie

FOR the last five years, an argument has raged. On one side, you had almost all living Nobel Prize winning economists, the evidence of history and organisations representing almost all of the less well off in society. On the other side, you had a few powerful journalists, a cluster of billionaires, a dodgy spreadsheet, and a bad joke, scrawled on a piece of paper by a minister from a defeated government.

...

These were the people who argued that you needed to rapidly cut government spending to reduce the deficit caused by the 2008 financial crisis. In the world of universities, serious research, and evidence, their case rested on a study by two economics professors called Carmen Reinhart and Kenneth Rogoff.

These two American academics had produced a famous spreadsheet of economic data from across the world. They said it proved that if a government borrowed more than 90 per cent of the value of their country's Gross Domestic Product, then that slowed the country's economy down, making it harder to pay back the debt.

...

In 2013, though, something happened which would have altered the course of history, if government policy was decided by reasoned argument. A young economist went back to the original spreadsheet and spent some time looking at their basic sums.

It turned out that Reinhart and Rogoff had made a simple copy and paste error. Correct their mistakes, and their Excel spreadsheet added up very differently. The justification for austerity literally disappeared in the click and swoop of a mouse.

https://www.commonspace.scot/articles/2821/maggie-chapman-how-a-dodgy-spreadsheet-and-a-bad-joke-created-the-tory-austerity-lie


Maggie Chapman's the Scottish Green Party Co-convener, so obviously her ravings are easy for the likes of Osborne to dismiss. And he's done such a sterling job of shrinking the deficit that he must be taken seriously. (He's also reportedly about to unleash a little tax lovebomb for the better-off funded off the backs of those suffering from disability welfare cuts etc., but that's by the by.) She also doesn't link to the debunking by this "young economist."

But Bloomberg Businessweek gives more details:

FAQ: Reinhart, Rogoff, and the Excel Error That Changed History

Harvard University economists Carmen Reinhart and Kenneth Rogoff have acknowledged making a spreadsheet calculation mistake in a 2010 research paper, “Growth in a Time of Debt” (PDF), which has been widely cited to justify budget-cutting. But the authors stand by their conclusion that higher government debt is associated with slower economic growth. Here’s what you need to know:

How big is this mistake?
Reinhart and Rogoff wrote in their 2010 paper that average annual growth was negative 0.1 percent in countries with episodes of gross government debt equal to 90 percent or more of GDP between 1945 and 2009. Liberal economists have been critical of their work for years (just economists being their usual cranky selves), but now three economists at UMass say Reinhart and Rogoff made several mistakes and omissions. According to the UMass scholars, the “corrected” number is positive 2.2 percent—which means GDP still grows, even when debt levels are very high.

Do Reinhart and Rogoff admit they got it wrong?
They admit they accidentally excluded five rows from an average in their Microsoft Excel spreadsheet, but not the other charges. Fixing the spreadsheet error would lift growth in those high-debt countries to about 0.2 percent annually (still not that good). Adding country data that wasn’t available when they did the 2010 paper would boost growth further, to perhaps 0.5 percent (ditto). The UMass economists get all the way up to 2.2 percent by using a counting method that gives more weight to a few countries that experienced long periods of high debt. Reinhart and Rogoff insist that their method is better.

Wonky.
Yes, and Reinhart and Rogoff argue that it’s beside the point anyway. They put more weight on other data covering longer time periods, which finds that growth is about 1 percentage point lower in episodes of high debt compared to when debt is below 90 percent of GDP. (U.S. government debt is over 100 percent of GDP when you include debt owed by one part of government to another, such as the Social Security trust fund.) They say that even the UMass researchers found that high debt and low growth go hand in hand.

You mean that high debt causes low growth?
Not necessarily. Reinhart and Rogoff are careful in their academic work not to claim causation. It’s possible that slow growth leads to high debt rather than high debt causing slow growth. (Or maybe the causality runs in both directions.) One complaint of their critics is that in Op-Eds, interviews, and other non-academic work, Reinhart and Rogoff have sometimes flatly asserted that high debt leads to slow growth when other explanations are possible.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2013-04-18/faq-reinhart-rogoff-and-the-excel-error-that-changed-history

So many British people live abroad that now the ‘immigration debate’ is about us

Despite what Ukip would like us to think, most European migrants are British.

According to a new report from the Organisation for Economic Co-operation and Development, the UK actually has a much greater proportion of citizens living overseas than any other European country.

That means we are the ones going over there, ‘tekkin thurr jahbs‘.

Around 3.97 million UK citizens were living abroad in 2010-11, and since then the numbers have grown.

Globally, Britain was second only to Mexico – which had 12million citizens living in other countries.

http://metro.co.uk/2015/11/06/so-many-british-people-live-abroad-that-now-the-immigration-debate-is-about-us-5485131/


This article was published last November, but only grows more relevant.

Three regional elections have radically changed Germany’s political landscape

Source: The Economist

ON A day when three German states held elections that will allow their incumbent premiers to stay in office, it might seem that German politics is boringly stable. But that is deceptive. The elections of March 13th—the first state ballots since chancellor Angela Merkel opened Germany’s borders to refugees half a year ago—suggest that Germany's political landscape is changing dramatically. As the country heads towards a federal election in 2017, its politics will become more fragmented and polarised as a result.

The role of local personalities in these elections makes it tricky to find nationwide trends. In Baden-Württemberg, an industrial powerhouse in the south-west, Winfried Kretschmann, the governing premier of the Green party, had won (judging from early figures) a little over 30% of the vote, the first time ever the party came in first overall in the state. Since Mr Kretschmann backs Mrs Merkel’s refugee policy, this also suggests that the chancellor's "welcome culture" has widespread support.

In the neighbouring state of Rhineland-Palatinate, the Social-Democratic incumbent, Malu Dreyer, had also won decisively, with 36.8%. Here, too, a big factor was her personal charm. Like Mr Kretschmann, she stood by Mrs Merkel over the refugee crisis.

...

Angela Merkel has little to fear from these results. With more splintering and more complicated coalition mathematics, she remains secure in her office. But the trend suggests other problems. The Left and the Alternative draw support away from the centre parties, forcing them into coalitions between centre-right and centre-left. But this makes them ever harder to distinguish. Christian and Social Democrats had already been growing so similar to each other that many voters cannot tell the difference and tune out. The Alternative, in its assault on what it decries as the reigning political correctness, will then gleefully pull political debate to the right. The populist politics sweeping over America and much of Europe has, it seems, come to Germany.

Read more: http://www.economist.com/news/europe/21694704-good-night-incumbents-and-xenophobes-three-regional-elections-have-radically-changed?fsrc=scn/tw_ec/three_regional_elections_have_radically_changed_germany_s_political_landscape



A different narrative to some of the other coverage of these elections.

How David Cameron’s PR team duped newspapers across the country with generic ‘love letters’

THE Yorkshire Post could have published a bylined article this week from David Cameron in support of English Tourism Week, a well-intended promotional initiative which began with Prince Charles urging families to holiday in flood-hit areas.

The Prime Minister’s piece began with the words “I love Yorkshire & the Humber” and was designed to highlight some of this region’s attractions and why this is the UK’s premier visitor destination.

...

And then, when the column did arrive, doubts quickly surfaced – it appeared very formulaic, lacked empathy and only made passing reference to the misery caused by the Yorkshire floods.

...

And then the insincere – some would say sham – nature of this media operation became clear. The Herald, Plymouth’s newspaper, published a piece from Mr Cameron which began with the words “I love Cornwall and Isles of Scilly”.

http://www.yorkshirepost.co.uk/news/opinion/how-david-cameron-s-pr-team-duped-newspapers-across-the-country-with-generic-love-letters-1-7792333


The same generic love letter was also carried by papers in Northumberland and Lincolnshire with minor tweaks to give it local colour.

The Post article then moves on to take George Osborne to task over the muddled and stalled "Northern Powerhouse" scheme in advance of next week's budget.

My Year Ripping Off the Web With the Daily Mail Online

Ex-MailOnline "freelance news writer" James King recounts his experiences working in the world's most successful clickmill:

...

MailOnline—which has since changed its name to DailyMail.com in order to "make deeper inroads … with ad firms on Madison Avenue," according to the Wall Street Journal—has been widely hailed as a blueprint for the future of online journalism. It reaches hundreds of millions of readers, and it has hired former BuzzFeed COO Jon Steinberg to help turn those gargantuan traffic numbers into profit. Earlier this year, DailyMail.com acquired U.S.-based site Elite Daily, the so-called "Voice of Generation Y."

The eager paradigm-proclaimer Michael Wolff used his USA Today media column last August to praise the Mail's business model as having succeeded where other, better-funded and more prestigious publications have failed. Under the headline "Daily Mail Solves Internet Paradox," Wolff lauded the publication's "180 million unique visitors a month" and suggested that if other publications want to survive the "digital migration" they should adopt a model similar to that of the Mail's.

What Wolff failed to acknowledge: the Mail's editorial model depends on little more than dishonesty, theft of copyrighted material, and sensationalism so absurd that it crosses into fabrication.

Yes, most outlets regularly aggregate other publications' work in the quest for readership and material, and yes, papers throughout history have strived for the grabbiest headlines facts will allow. But what DailyMail.com does goes beyond anything practiced by anything else calling itself a newspaper. In a little more than a year of working in the Mail's New York newsroom, I saw basic journalism standards and ethics casually and routinely ignored. I saw other publications' work lifted wholesale. I watched editors at the most highly trafficked English-language online newspaper in the world publish information they knew to be inaccurate.

http://tktk.gawker.com/my-year-ripping-off-the-web-with-the-daily-mail-online-1689453286


King's experiences are borne out by accounts from other ex-freelancers:

James King's account of his experiences working in the Mail Online office in New York has been rejected by the Mail, which has answered his allegations point by point. {The Mail's rebuttal can be found at the link above.} Two other journalists who worked as writers in the same office at the same time have meanwhile contacted SubScribe to offer their insight on the way the operation works. Both have since moved on.

...

Alex writes: In my memory, there wasn’t a single story out of the hundreds I wrote that didn’t come from another news site. You were assigned a story from a rolling list of links to other publications and then you rewrote it. You could do a little extra googling for other news sites to see if there were any extra facts, if you wanted. If there was a story without pics we’d rarely do it, but if a news site such as a local ABC affiliate had a story on it, we’d just take grabs from their videos.

The worst was when, as King described, you’d be assigned to rip off a really great article from say, The New York Times. A long form piece of exclusive journalism like that - it’s hard to make it your own, especially when you’ve got about an hour and a half in which to do it.

My headlines were frequently changed (often to include typos) to make them more salacious, and, as King wrote, often made factually incorrect. I was once berated for neglecting to include the words ‘cheerleader in bikini’ in my headline. Anything involving race or breasts is a big hit with the Mail editors and getting ‘Drudged’ (linked on the Drudge Report) was the ultimate compliment.

As far as I’m concerned, everything James King wrote is true. I worked at the Mail at the same time he was there and I think he let them off easy!

M writes: I worked there from spring 2013 to July 2014, first as a freelancer and later as staff.

James gives a pretty accurate account of how the newsroom works. Once you become staff you are expected to put in the occasional call to a police press officer or the actual subject of a story. However, with a high turnover of stories there was never time to wait for a call back - you normally have an hour and half to get the story link, rewrite it, add pictures and file.

The more senior reporters do more traditional reporting and if there's a big story they will go out and cover it.

http://www.sub-scribe2015.co.uk/whistle-blowers.html

Daily Mail Slammed by Swedish Embassy for Running "Propaganda Campaign" Against Refugees

The Swedish Embassy in Britain has taken the extraordinary step of condemning the Daily Mail for its ‘propaganda campaign’ against refugees by misusing Sweden as an example.

A report by the embassy sent to the government stated:

Sweden is being used as a deterrent and an argument against allowing more refugees into the UK… The tabloid Daily Mail has launched a campaign against Swedish migration policy.

The Daily Mail characterises Sweden as naive, and an example of the negative consequences of a liberal migration policy.


The Daily Mail has been accused of running several misleading stories about the refugee crisis in recent months.

Last month the Daily Mail blocked Swedish users from accessing several articles for legal reasons, which was misreported by other outlets as Swedish authorities blocking the Daily Mail for ideological reasons.

http://politicalscrapbook.net/2016/03/daily-mail-slammed-by-swedish-embassy-for-running-propaganda-campaign-against-refugees/
Go to Page: 1 2 3 4 5 6 Next »